Nowy wizerunek firmy, sklepu – korzyści
Jeżeli spadają obroty, a klienci zaczynają nie zauważać Twojego sklepu lub firmy warto się zastanowić, co można i trzeba zrobić, aby poprawić swoją sytuację. Zasada jest prosta – jeśli sklep lub firma ma szansę przetrwać i wciąż jeszcze generuje dochody, dobrą inwestycją będzie nowa identyfikacja wizualna, czy reklama. Celem tych działań będzie naturalnie wyróżnienie go i zwrócenie uwagi na indywidualne cechy oferty. Także w czasach kryzysu, a może przede wszystkim wtedy. W okresie prosperity, gdy wszystko łatwiej się sprzedaje, reklama wydaje się mniej potrzebna. Zależy jednak jaką pozycję pragniemy osiągnąć...
W przypadku sklepów, nadal częstym zjawiskiem jest zaniedbanie jego wyglądu, niewłaściwe oznakowanie, co ma szczególnie miejsce na prowincji. Nieestetyczne szyldy, zaniedbana witryna, brak oświetlenia powodują, że sklep staje się niezauważany, omijany, nie przyciąga i nie zachęca do wejścia. Jest to odczuwalne zwłaszcza po zmroku, gdy sklep robi się niewidoczny i ponury. Poza wyglądem, warto przeanalizować drogi dojścia do niego i punkty, w których warto byłoby już go zaanonsować. Pokierować klienta, zwrócić uwagę na szczególne cechy asortymentu. Nie bez powodu wszystkie dobrze prosperujące sklepy, poza spójną i przemyślaną identyfikacją, mają ładny, odpowiednio duży, widoczny, dobrze oświetlony szyld, odpowiednio zaaranżowaną witrynę i zachęcające wnętrze. Taka inwestycja się po prostu opłaca i szybko zwraca. Poza odpowiednio dobraną kolorystyką, światłem i proporcjami poszczególnych elementów oznakowania, bardzo ważna jest ciekawa grafika, dobór kroju napisów, zasygnalizowanie oferty. Przyjęta estetyka sklepu, punktu usługowego, czy firmy pociąga za sobą w dalszej kolejności poziom i charakter obsługi klienta... Ale o tym już przy innej okazji ;) W ofercie naszej firmy proponujemy doradztwo oraz tworzenie koncepcji oznakowania sklepów, stoisk, punktów usługowych, a także reklam, folderów i innych materiałów promocyjnych.
Piotr Czaplicki – profesjonalna grafika reklamowa, identyfikacja wizualna firm i produktów – www.brandhelp.pl